tisdag 9 juni 2009

Väl på platsen för scenen kändes det att man var på historisk mark.

Här står jag där scenen var och tar kort bakåt. Ladan i mitten fanns även -69 men var då röd. På planen till vänster om ladan, landade de helikoptrar som flög in artisterna. Alla vägar var ju igenkorkade så det gick inte att ta sig dit på annat sätt.
Denna bild är tagen upp mot grässlänten där åskådarna satt. Man tror att över 400 000 människor var där.
Här mår jag bra!
Och här mår jag ännu bättre! Jag ligger mitt i grässlänten och tittar ner mot scenen så som någon annan gjort före mig. Så här i efterhand är nog det här den mest minnesvärda grejen på hela resan. Att få ligga där en stund i gräset och försöka föreställa sig hur det en gång var på just den kvadratmetern.
Utsikt från toppen av kullen.

Efter vår utomhustitt gick vi in på muséet men där fick man förstås inte fotografera. Jag köpte också någon t-shirt i muséeshoppen innan vi åkte mot Manhattan igen. Nu har dom ju miles i USA men jag uppskattar att det var ca 10 mil till Bethel.

Vid hyrbilen innan hemfärd.

Inga kommentarer: